reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Viktor Prachár

Viktor Prachár

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ochranár a ornitológ Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáOchrana prírodyDunajské luhyZápadné SlovenskoMalé Karpaty

reklama

Dunajské luhy

Orliak morský na Dunaji je vo vážnom ohrození

Viktor Prachár

Orliak morský na Dunaji je vo vážnom ohrození

Pred siedmimi rokmi s veľkým nadšením moje kroky takmer každý deň viedli do dunajských lužných lesov. Počas zimy prechádzajúc zamrznuté ramená, počas jari a leta na kolesách bicykla alebo brodiac sa dunajskou vodou navzdor mračnám komárov. Fascinovali ma najmä živočíchy tejto krajiny, ktorá miestami pripomína tropický prales. S veľkým nadšením som dohľadával vtáčie hniezda a pozoroval ich správanie a biológiu v kolobehu ročných období. Lákali ma svojou majestátnosťou koruny starých topoľov a vŕb.

  • 6. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 164x
  • 3
Čas plynie ako voda

Viktor Prachár

Čas plynie ako voda

Jedného dňa , presnejšie 2. marca 2010, som sa vrátil po namáhavom ale krásnom dni domov. Cez deň už svietilo jarné slnko a na moju tvár upieralo svoje lúče a bolo cítiť akési prebudenie.  Celý deň dýchajúc jarný vzduch som sa túlal bicyklom po lužných lesoch pozdĺž Dunaja snažiac sa zachytiť  prvé  momenty rodiacej sa jari.

  • 5. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 048x
  • 0
Bližšie k nášmu cieľu

Viktor Prachár

Bližšie k nášmu cieľu

Skoré ráno ako každé ráno sa ja so zvyškom ľudí cez  týždeň  niekam náhlime . Vtom zlomku sekundy zabúdam tak, ako každý človek v tomto kolobehu starostí.  Neuvedomujem si to podstatné a nezamýšľam sa ani nad maličkosťami , nepremýšľam čo sa stane.  Iba beriem batoh na plecia a kráčam ranným mestom  počujúc len svoje vlastné kroky na ulici osvetlenej ešte len svetlami  pouličných lámp , čerstvý vzduch vchádzajúc do pľúc a vtedy, v tom momente si uvedomím to , čo pri pití rannej kávy nezarezonuje v hlave.

  • 29. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 654x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu